آموزشگاه شبکه و امنیت ایفل

اولین آموزشگاه تضمین کننده اشتغال دانشجویان در ایران

ایفل نت

بررسی Windows Activation با یک دستور

تسلط به دستورات و راه حل هایی که زمان اتجام کارها را کوتاه می کنند از ویژگی های بارز یک ادمین توانمند است. در این مطلب به بررسی Windows Activation تنها با یک دستور می پردازیم.

Widows Activation چیست؟

فعال‌سازی ویندوز (Windows Activation) فرآیندی است که توسط مایکروسافت برای تأیید قانونی بودن نسخه ویندوز شما طراحی شده است. هدف اصلی از فعال‌سازی ویندوز، تأیید این است که نسخه‌ای که از ویندوز نصب کرده‌اید، یک نسخهٔ اصلی و قانونی است و توسط مایکروسافت ارائه شده است.

کاربرد Windows Activation

تأیید قانونی بودن نرم‌افزار

با فعال‌سازی ویندوز، مایکروسافت تأیید می‌کند که نسخه‌ای که شما استفاده می‌کنید، یک نسخهٔ قانونی است. این کار به جلوگیری از استفاده از نسخه‌های تقلبی یا غیرمجاز کمک می‌کند.

دسترسی به تمامی ویژگی‌ها و بروزرسانی‌ها

 بدون فعال‌سازی، برخی از ویژگی‌های ویندوز ممکن است محدود شوند. همچنین، برای دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی و ویژگی‌های جدید، فعال‌سازی ضروری است.

رفع محدودیت‌ها

اگر ویندوز فعال نشود، ممکن است با محدودیت‌هایی مانند عدم امکان شخصی‌سازی سیستم (مثلاً تغییر تصویر پس‌زمینه) یا نمایش مکرر پیام‌هایی مبنی بر ضرورت فعال‌سازی ویندوز مواجه شوید.

حفاظت از کامپیوتر

فعال‌سازی به مایکروسافت این امکان را می‌دهد تا به‌روزرسانی‌های امنیتی را به شما ارائه دهد که می‌تواند سیستم شما را در برابر بدافزارها و تهدیدات دیگر محافظت کند.

یک دستور برای بررسی Windows Activation

می‌توانیم Windows Activation را در تمام ویندوزهای سرور و کلاینت با یک دستور در cmd بررسی کنیم.

دستور زیر را در محیط cmd تایپ می‌کنیم.

slmgr /xpr

windows activation command


در مجموع، فعال‌سازی ویندوز نه تنها تأیید قانونی بودن نرم‌افزار را فراهم می‌کند، بلکه امکان دسترسی به تمامی ویژگی‌ها، به‌روزرسانی‌ها و خدمات پشتیبانی مایکروسافت را نیز برای کاربر فراهم می‌سازد.

سایر سرویس های ویندوز سرورها را در دوره MCSE می‌آموزیم.